Handelsbetingelser

Virksomhedsoplysninger

Barato ApS
Tostrupvej 33
9230 Svenstrup
Support@barato.dk

Bestilling og betaling

Alle vores viste priser på hjemmesiden er inkl. dansk moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Prisen på bestillingstidspunktet, er den gældende pris for købet. Barato tager forbehold for trykfejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer samt udsolgte varer og leveringssvigt fra vores leverandører.

Bestilling

Når du har afgivet en bestilling, vil du modtage en online bekræftelse. Skulle du ikke modtage denne bekræftelse indenfor 1 time, bør du kontakte os. Du vil desuden modtage en ny mail, samme dag som din ordre er afsendt. Når du handler med Barato.dk indgås aftaler på dansk. Hvis du ønsker at modtage en ny kopi af din ordrebekræftelse bedes du venligst sende os en mail på support@barato.dk.

Betaling

Vi tilbyder flere mulige betalingsmetoder. Den mest sikre, og den betalingsform vi anbefaler alle kunder, er at betale med et betalingskort. Vi accepterer følgende korttyper:

Visa/Dankort
Visa . Visa Electron 
MasterCard 
MasterCard Debit 
Maestro

Online betaling med kort

Ved betaling med elektronisk betalingskort trækkes beløbet først, når varerne er afsendt. Der betales via en sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Dette betyder at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående. Når du handler med et betalingskort, forbeholder vi os retten til at kontrollere, om de personlige oplysninger der er opgivet, er sande. Vi kan til enhver tid nedskrive det betalte beløb - hvis f.eks. et produkt er udsolgt, eller ikke ønskes alligevel. Men af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ALDRIG forhøje det godkendte beløb.

Leveringstid

Vi har alle viste varer på lager og prøver så vidt muligt at afsende din ordre inden for 24 timer. Vi har har dermed 1-4 dages levering. Vi sender altid bestillinger i indkommende rækkefølge. Ved udsalg, fødselsdag eller lignende kan der derfor forekomme længere leveringstid. Dette vil blive oplyst på siden.

Forsendelsesomkostninger

Vores fragtpris variere efter hvilken leveringsform du vælger.  Det er muligt at vælge imellem at få pakken sendt "uden omdeling" eller "med omdeling" med PostNord. Der vil altid blive fremsendt et ”Track-and-Trace” nummer, så det er muligt at følge bestillingen fra vores lager til det aftalte leveringssted.

Rabatkoder: 
Der kan ved auktioner ikke benyttes nogen form for rabatkoder. 


Returnering og fortrydelsesret

Når du handler hos Barato har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Pakkekalendere og julekalendere kan IKKE returneres efter 30/11.

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den næstfølgende hverdag.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en tydelig erklæring via mail give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Der er ikke fortrydelsesret på vores auktioner, og disse kan ej returneres.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord – Varen kan prøves på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som "brugt", hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun kan få en lille del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

Vi anser brugte varer som værende uden handelsværdi. Når der er tale om en ren returvare/ombytningsvare, vil udgiften til returneringen tilfalde dig - vi betaler til gengæld for at den nyombyttede vare sendes til dig igen. Har vi givet en gratis gave med i din ordre, kan denne ikke ombyttes til kontanter eller andet af samme værdi. Gaven kan ved defekt ombyttes til samme produkt, såfremt der er flere tilbage på vores lager. 

Der skal bestilles levering med trackingnummer, så vi kan se, hvor pakken er. Hvis dette ikke gøres, er kunden selv ansvarlig hvis pakken skulle blive væk. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.  Bliver en pakke ikke afhentet i pakkeshop, og kommer retur til os uden aftale pålægges et returneringsgebyr på kr 39,-


Returvarer sendes til:

Barato ApS
Tostrupvej 33
9230 Svenstrup 

Pakken skal sendes direkte til vores adresse. Vi afhenter IKKE pakker i pakkeshops. 


Reklamation

Der ydes naturligvis 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Ved gratis gaver bortfalder reklamationsretten.

Skade på varen som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Barato i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Der kan fremsendes en returlabel via. email ved forlangen.

Varen sendes til:

Barato ApS
Tostrupvej 33
9230 Svenstrup 

Vi har brug for følgende information, når varer returneres. Du bedes informere os om problemstillingen, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk at varen altid skal returneres i forsvarlig emballage. 

Kontakt os 
Hvis du vil kontakte os, kan du gøre det via mail: support@barato.dk